{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Gulplade, køleboks m. M {{forumTopicSubject}}

Hej
Vil snart have ny bil, bliver nok en gulplade
Må jeg lave 220 volt, til forskellige værktøjer.
Til 220 volten kunne jeg så godt, finde på, at installere kaffe maskine til.
Og desuden en køleboks.
Må man det?
Hvad så hvis jeg stiller en sprit brænder ind bagi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulplade, køleboks m. M
  • #2   21. maj 2013 Jeg har en 3kw omformer, den har drevet kaffemaskinen flere gange..
    Køleboks skal naturligvis Være tiln12 volt.

    Men må man? Vil nødigt lha skattefar efter mig hehe


  • #4   25. maj 2013 DJ Hvad har momsen lige med det at gøre ?. Momsen har kun betydning for om du må bruge bilen til privat også. Det er reg afgift. Og når du ikke må have en seng deromme. Tror du så du må havet et køkken? Det er jo et vareru, havde man betalt 180% afgift må du gøre, som du vil. Men 50'% er det kun lovligt som varerum

  • #5   25. maj 2013 Så længe køleboks og evt. Kogeplade ikke er fastmonteret, er der vel ingen problem?

    Jeg havde tænkt mig at lave en ramme i nogle lægter, bagved sæderne. Med rum hvor kølebosksen kan stå i, også rum til at der kan stå nogle klodskasser.
    Klodskasser til værktøj og sådanne småting. Hvis kogepladen lå i en af disse kasser er den vel ikke fastmonteret, men derimod vel at betragte aom gods.
    Eller er det en fejl? Om det er gasblus eller foder sække, er vel lige meget.
    Så må jeg vel godt trække kogepladen frem, når den skal bruges.


  • #6   25. maj 2013 så længe du står omme i varerummet og laver det, så giver det et problem. Da det ikke må bruges til andet end godstransport. Du må jo ikke engang tage en sovepose og ligge dig derind. Så tager du til marked eller DHB. Og du står og laver mad derinde. Kan politi/skat forlange afgift af det. Da den ikke er betalt som autocamper, må du smækker køkken inventar bag i den. Førehuset kan du gøre som du vil. Men lastrummet er kun betalt til godstransport. Så du må transporter det hen på pladsen. Tage det ud af lastrummet, og benytte det uden for bilen. Men en kølertaske siger de nok ikke noget til, mere hvis du begynder med køleskab komfur og ovn.

  • #7   25. maj 2013 så må jeg medbringe et bord, og stille blusset deruddet heller ikke Fordi Jeg. vil stå og Kokkene inde bag i en golf. men en køleboks helt op af Sædet han ingen vel få ondt af. 220 volt Omformer han vel ikke forbindes med campingudstyr .

  • #8   25. maj 2013 ja så længe du bruger det uden for bilen, så har du jo kun transporteret det i bilen. smiley

  • #10   25. maj 2013 DJ du må ikke sove bag i en gulpladet bil uanset om det er fast monteret eller ej. Så det er vist lige noget du skal have styr på.

  • #12   25. maj 2013 og her et brev fra bruger Bay der har spurgt om det.


    Bay

    Online
    7. jun 2011 kl. 09:57

    Så er der svar, gutter - og det viste sig faktisk, at jeg havde helt ret i min påstand om, at der ikke var fremført argumenter for, at det ikke gjorde sig gældende, når bilen var parkeret.

    Jeg skrev:

    Hej!

    Min bror har netop købt en VW Transporter på papegøjeplader.

    Mit spørgsmål går på, hvorvidt det er tilladt at overnatte i bilens varerum? Der er ikke tale om fastmonteret seng eller lignende. Det er blot hensigten at puste en luftmadras op, når det bliver aktuelt.

    På forhånd tak.

    Mvh.
    Jesper Bay


    Svar fra SKAT:

    Til Jesper Bay.

    Tak for din henvendelse.

    Kort svar: Nej, det er ikke tilladt.

    Ifølge Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v. §5, pkt. 2, skal varebilen være utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport.
    Det betyder samtidig, at der ikke må forefindes personvognslignende udstyr i varerummet.

    Derfor må man heller ikke overnatte i sin varebil, da varerummet således ikke længere er indrettet til godstransport - også selvom det bare er en luftmadras, man ligger på. Hvis man alligevel vover at gøre det, kan man ved kontrol få en bøde og samtidig blive pålagt at betale registreringsafgift efter satserne for personbiler, dvs. 105% af den afgiftspligtige værdi indtil 79000 kr. og 180% af resten af værdien.


    Med venlig hilsen
    Merete Dam Pedersen
    SKAT
    Kundecenter Erhverv


    Som det kan ses af ovenstående svar, så er det altså "nok", at man har lagt en ikke-fastmonteret seng/madras derom - alene mens man sover! - for at overtræde loven.

    Kort sagt er det ikke tilladt at overnatte i bilens varerum.


  • #13   25. maj 2013 Dejligt med nogle gode svar, keg sover på motor hjelmen så, det kan de vel ikke forbyde mig

  • #14   25. maj 2013 alex s du må jo godt sove inde i føre kabinen

  • #15   25. maj 2013 Der er bedre plads på hjelmen smiley
    Nu det jo Heller ikke fordi jeg hverdag sover og laver mad i bilen.
    Men kan jo bare stille gasblusset ud på hjelmen..
    Køleboksen kommer i, kan umuligt tro den kan få den til at se den som en camper.
    Og hvis det er er, så smider jeg squ en portioner orne sæd i og siger jeg skal transporter det smiley


Kommentér på:
Gulplade, køleboks m. M

Annonce